حضرتی: ورود ایرباس به کشور از دستاوردهای تاریخی برجام است

به گزارش کلوب آگهی، الیاس حضرتی اظهار کرد: امضای قرارداد برجام با شش قدرت جهانی دستاوردهای عظیمی برای ما داشت و اثرات آن نظیر ورود هواپیما به کشورمان دستاوردهای تاریخی دارد.

حضرتی: ورود ایرباس به کشور از دستاوردهای تاریخی برجام است

نماینده مردم تهران در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سالگرد اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: اجرای برجام هنوز مراحل ابتدایی خود را می گذراند و دستاوردهای آن ادامه خواهد داشت و بخشی از آن نیز در سایه نقض عهد آمریکایی ها نهاده شد و بخشی از آن به دلیل ضعف سیستم داخلی ما نظیر سیستم بانکی با مشکل روبرو است و اما در همین حدی که اجرا شده نیز یک دستاورد بزرگ بوده است.

وی اضافه کرد: تا پیش از اجرای برجام در بخش های مختلف دچار گرفتاری های فراوانی بودیم که تداوم آنها می تواند شرایط عمومی کشور را بحرانی تر از حالت کنونی کند و گشایش های آن نظیر جاری شدن بیمه های کشتی و حمل و نقل دریایی امکان توسعه صادرات محصولات نفتی و گازی، جذب سرمایه گذار خارجی، بازگشت بخشی از سرمایه های بلوکه شده و سایر دستاوردها از جمله دستاوردهایی است که برجام برای ما داشته است.

وی توضیح داد: در بخش هوایی ما شاهد آن بودیم که بلافاصله بعد از تمدید تحریم های ایسا از سوی سنای آمریکا، قرارداد هواپیمایی جمهوری اسلامی و بوئینگ به امضا رسید و امروز این قرارداد جزء قراردادهای بی نظیری است که در طول 37 سال پس از انقلاب اسلامی در حوزه انتخابی امضا شد. همچنین ورود هواپیمای ایرباس به کشورمان نشانه ای از اجرای قرارداد بزرگ در بخش هوایی نشان دهنده پیروزی های برجام است.

حضرتی با بیان اینکه کاهش سطح ایران هراسی و تبلیغات سوء و غلط علیه ایران در سطح جهان با برجام حاصل شد، گفت: در بخش دیپلماسی خارجی این اتفاق یک دستاورد است و وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از این رهگذر منافع ملی فراوانی را خواهند برد. همچنین گردشگری نیز می تواند از اثرات برجام بهره مند باشد.

وی تاکید نمود: اگر برجام نبود مصیبت های شدیدی در حوزه اقتصاد داشتیم و اقتصاد غیر قابل پیش بینی و غیر مطمئن باعث سقوط آزاد کشورمان می شد و موج ایران هراسی برای همه شهروندان ایرانی زیان بار می بود، اما به حمدالله با تدبیر رهبری و مقاومت ملت راه برای پیشرفت باز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 599

به "حضرتی: ورود ایرباس به کشور از دستاوردهای تاریخی برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضرتی: ورود ایرباس به کشور از دستاوردهای تاریخی برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید