تک ترامپ و پاتک توییتر ، صدور فرمان اجرایی برای محدود کردن شبکه های اجتماعی

به گزارش کلوب آگهی، اندکی پس از خشک شدن امضای دانلد ترامپ پای فرمان اجرایی محدود کردن شبکه های اجتماعی، مدیران توییتر یکی از توییت های رئیس جمهوری آمریکا را به بهانه تقدیس خشونت پنهان کردند.

تک ترامپ و پاتک توییتر ، صدور فرمان اجرایی برای محدود کردن شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، جنگ ترامپ با توییتر که در روزهای گذشته به شدیدترین و آشکارترین شکل ممکن شروع شده بود، بامداد امروز آدینه با امضا شدن دستور اجرایی محدود شدن شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک و گوگل وارد مرحله ای تازه شد. رئیس جمهوری آمریکا که از زدن برچسب احتیاط روی یکی از توییت های خود ناخشنود و خشمگین است، خیلی زود به این کار واکنش نشان داد و کوشش کرد بر اساس یکی از قوانین قدیمی مربوط به رسانه ها، شبکه های اجتماعی را وادار به پاسخگویی برابر قانون کند.

همزمان با شدت دریافت درگیری های و ناآرامی ها در گوشه و کنار آمریکا به بهانه اعتراض به قتل جورج فلوید سیاهپوست، ترامپ دوباره دست به توییت شد و اعلام نمود اگر فرماندار مینه سوتا بخواهد، ارتش و گارد ملی برای فرونشاندن آشوب ها در اختیار او خواهند بود. این توییت خشن رئیس جمهوری آمریکا با واکنش زودهنگام توییتر روبرو شد و با پنهان شدن متن اصلی، این متن جای آن به نمایش درآمد: این توییت قوانین توییتر را درباره تقدیس خشونت نقض نموده است. هر چند، توییتر تشخیص داده است که شاید دسترسی داشتن به آن برای مردم مفید باشد.

نکته اینجاست که اگر کاربری بخواهد توییت ترامپ را ببیند، تعداد فیوها و ریت های آن نمایش داده نمی گردد. با این حال، رئیس جمهوری آمریکا دست از کوشش نکشید و در توییت های بعدی خود باز هم به توییتر تاخت. او مدعی شد این شبکه اجتماعی در حالی به رئیس جمهوری ایالات متحده حمله می نماید که با دروغ ها و تبلیغ های چین و دموکرات ها علیه جمهوریخواهان و میانه روها کاری ندارد. او مدعی شد تا زمانی که کنگره ماده 230 را باطل نکند، خودش دست به کار می گردد و این کار را می نماید.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت بعدی خود از توییتر خواست درباره آدام شیف (نماینده دمکرات کالیفرنیا)، روسیه، اشتباه های سازمان بهداشت جهانی و پروپاگاندای چین هم همان برچسب ها را به کار ببرد و در یک توییت دیگر به فاصله کمتر از پنج دقیقه، از اراده خود برای اجرای قانون علیه توییتر به دلیل دخالت آن در آزادی بیان اطلاع داد. آخرین توییت ترامپ هم تا زمان انتشار این خبر یک عبارت پنج حرفی با حروف عظیم و یک نشان تعجب در سرانجام آن است: CHINA!

از سوی دیگر، مارک زاکربرگ که رئیس و همه کاره فیس بوک است در واکنش به اقدام اخیر ترامپ اعلام نمود هرگز حقیقت را فدای مصلحت نمی نماید و با رئیس جمهوری آمریکا برای محدود کردن شبکه های اجتماعی کنار نمی آید. بعضی کارشناسان و نمایندگان مجلس در آمریکا معتقدند با قانونی که ترامپ شبکه های اجتماعی را تهدید نموده نمی توان پلتفرم هایی چون فیس بوک و توییتر را تعقیب قضایی و قانونی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 821

به "تک ترامپ و پاتک توییتر ، صدور فرمان اجرایی برای محدود کردن شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک ترامپ و پاتک توییتر ، صدور فرمان اجرایی برای محدود کردن شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید