تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

به گزارش کلوب آگهی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی با تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان به 48 درصد به علت شرایط کرونایی موافقت کرد.

تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای رستم قاسمی در مورد اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان در این دوره (آزمون مرداد 1400) گفت: با توجه به شرایط خاص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شرایط کرونایی با حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان به 48 درصد موافقت شد.

وزیر راه و شهرسازی دلایل این تصمیم را شرایط کرونایی حاکم بر کشور در آزمون مردادماه امسال برشمرد.

لازم به ذکر است، نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان از روز گذشته 29 آبان ماه منتشر شد و داوطلبان 4 روز فرصت یافتند تا نسبت به اعتراض احتمالی اقدام نمایند. یادآور می گردد که حدنصاب نمره قبولی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان در دوره های قبل 50 بوده است که هم اکنون این حد نصاب تا 48 درصد مشروط با موافقت وزیر راه و شهرسازی مورد قبول است.

ضوابط پذیرش نمرات 48 و 49 در آزمون ورود به حرفه مهندسان

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در اطلاعیه ای جزئیات گذراندن دوره های آموزشی مشمولان نمرات 48 و 49 آزمون های ورود به حرفه مهندسان را در بخش سوالات تستی مربوط به آزمون مردادماه 1400، گفت.

شرکت نمایندگان دارای نمرات 48 و 49 آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش سوالات تستی مشروط به گذراندن دوره های آموزشی مصوب شیوه نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی و قبولی در آزمون سرانجام دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر سرانجام اسفندماه 1401) هستند.

بنا بر اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، پیرو اطلاعیه اعلام نتایج قطعی آزمون های ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و معماران تجربی مورخ مرداد 1400 و نظر به موافقت وزیر راه و شهرسازی به منظور مساعدت با شرکت نمایندگان به علت شرایط حاکم بر جامعه ناشی از همه گیری کرونا، شرکت نمایندگان دارای نمرات 48 و 49 آزمون مذکور مشروط به گذراندن دوره های آموزشی مصوب شیوه نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی و قبولی در آزمون سرانجام دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر سرانجام اسفندماه 1401) به عنوان قبول شدگان در آزمون مردادماه محسوب می شوند؛ بنابراین دستورالعمل دوره های آموزشی مذکور به ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و کاردانی ساختمان ابلاغ شد که مهندسان و کاردان ها می توانند به وسیله مراجع مذکور از جزئیات برگزاری دوره های آموزشی آگاه و برای شرکت در دوره ها اقدام نمایند.

تاکید می گردد این دستورالعمل صرفا مربوط به آزمون مرداد 1400 بوده و قابل تعمیم به آزمون های دارای اعتبار قبل و آزمون های آینده نخواهد بود. آن دسته از شرکت نمایندگان که پیروز به کسب حدنصاب قبولی نشده اند و مشمول این دستورالعمل نیستند باید در آزمون های دوره بعد شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1879

به "تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید