تقدیر از کوشش های بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ملاقات با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از کوشش های بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی قدردانی کرد.

تقدیر از کوشش های بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی

یوسف نوری در ملاقات با عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اظهار کرد: 221 بیمارستان و درمانگاه، متعلق به آموزش و پرورش داریم که بیش از 600 پزشک در آن فعالیت می نمایند.

وی با قدردانی از کوشش های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی از منطقه ها محروم، اضافه کرد: هرچند احداث مدارس امری ضروری است، اما زمینه تربیتی بعضی مدارس نیازمند رسیدگی است و ضروری است بر آن نظارت صورت گیرد.

نوری توضیح داد: متأسفانه در حال حاضر، سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان 3 دهم متر مربع است که نیازمند توجه جدی در این زمینه است.

وی بر توزیع عادلانه سرانه ورزشی تأکید و بیان کرد: انتظار می رود بنیاد برکت در حیطه توسعه فضاهای ورزشی نیز با آمورش و پرورش همکاری داشته باشد.

بنیاد برکت تا به امروز بیش از 1500 مدرسه برکت احداث نموده است

در ادامه، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که همه ما به آن تعلق داریم، می نگریم.

وی اضافه کرد: از سوی بنیاد برکت در منطقه ها زلزله زده، تعدادی مدارس احداث نموده بودیم که به علت رعایت دقیق استاندارد های ساختمانی، در جریان زلزله های بعدی کوچک ترین آسیبی به این مدارس وارد نشد.

نوروزی توضیح داد: بنیاد برکت، تا به امروز بیش از 1500 مدرسه برکت احداث نموده است و ما کوشش می کنیم این مدارس را رصد و مسائل نگهداشت آن ها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همیشه با آموزش و پرورش همکاری داشته است و در راستای محرومیت زدایی، بیش از پیش کوشش خواهد نمود.

آزادسازی مراکز ورزشی با هدف مبارزه با کم تحرکی و چاقی دانش آموزان

در انتها این نشست، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معضل چاقی را چالش امروز کشور دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه ریزی های آموزش و پرورش آزادسازی مراکز ورزشی با هدف مبارزه با کم تحرکی و چاقی دانش آموزان است که در روزهای اخیر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طرح های سایر سازمان ها و ارگان ها در حیطه ورزشی باید در مدرسه اجرا گردد. در فراهم سازی زمینه انجام فعالیت های ورزشی انتظار می رود سایر نهادها با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

شایان ذکر است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث 2 هزار و 390 مدرسه با آموزش و پرورش قرارداد بسته است؛ بعلاوه بنیاد برکت، بیشترین مدرسه را در استان های مرزی احداث نموده است

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1979

به "تقدیر از کوشش های بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از کوشش های بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید