تصاویر ماهواره ای از افزایش جنگنده های روسیه در مرز اوکراین خبر می دهد، پوتین در فکر حمله است؟

به گزارش کلوب آگهی، یک روزنامه امریکایی مدعی شد که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، روسیه به طور چشمگیری شمار هواپیماهای جنگی خود را در مرز با اوکراین و همچنین منطقه کریمه افزایش داده است.

تصاویر ماهواره ای از افزایش جنگنده های روسیه در مرز اوکراین خبر می دهد، پوتین در فکر حمله است؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در این میان اوکراین جدایی طلبان تحت حمایت روسیه را به کوشش برای تحریک ارتش خود متهم کرد. تصاویر ماهواره ای نیز از افزایش هواپیماهای جنگی روسیه در مرز با اوکراین خبر می دهد. این نگرانی وجود دارد که حوادث و اتفاقات سال 2014 در شرق اوکراین و درگیری های مشابه آن موقع بار دیگر رخ دهد.

در تصاویر ماهواره ای که روزنامه وال استریت ژورنال آنها را منتشر کرد، معین است که بالگردهای جنگی، پهپادهای شناسایی و نیروهای هوابرد در مرز با اوکراین حضور دارند. در این تصاویر جنگنده های سوخوی روسیه نیز که در پایگاهی در کریمه مستقر هستند، دیده می شوند.

پیش از این بعضی رسانه ها گزارش داده بودند که روسیه حضور نظامی خود در مرز اوکراین را در هفته های اخیر و همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین با جدایی طلبان هوادار روسیه افزایش داده است.

روابط میان روسیه و اوکراین پس از استقلال این کشور در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همیشه پرتنش بوده است. در ادامه درگیری های سال 2014، روسیه توانست شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کند و از آن پس روابط غرب و روسیه بیش از پیش تنش آلود شد، هرچند اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا، به جز چند مورد تحریم، در عمل کار خاصی علیه روسیه از پیش نبردند.

در روزهای اخیر بار دیگر مناطق مرزی میان روسیه و اوکراین شاهد تنش بوده است. دبیرکل ناتو اخیرا روسیه را به انتقال هزاران نیروی آماده رزم به منطقه مرزی با اوکراین متهم کرد. روس ها این موضوع را رد نکرده و در مقابل، غرب و آمریکا را متهم می نمایند که با مسلح کردن بعضی نیروهای اوکراینی در صدد ایجاد بی ثباتی و ایجاد چالش برای روسیه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1565

به "تصاویر ماهواره ای از افزایش جنگنده های روسیه در مرز اوکراین خبر می دهد، پوتین در فکر حمله است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ماهواره ای از افزایش جنگنده های روسیه در مرز اوکراین خبر می دهد، پوتین در فکر حمله است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید