تراشیدن موی سر در جلوگیری از ابتلا به کرونا فایده ای دارد؟ ، ویروس کرونا چقدر روی مو باقی می ماند؟

به گزارش کلوب آگهی، ویروس کرونا تا 3 روز روی مو باقی می ماند و همین بهانه ای است برای تراشیدن موی سر. در این مطلب با مزایا و معایب تراشیدن موی سر آشنا می شوید.

تراشیدن موی سر در جلوگیری از ابتلا به کرونا فایده ای دارد؟ ، ویروس کرونا چقدر روی مو باقی می ماند؟

تراشیدن یا به عبارتی کچل کردن موها معمولا برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند یا در شرایط خاص احتیاج به مصرف دارو، پماد یا عمل جراحی دارند، توصیه می گردد. اما در این روزها که کرونا به سراغمان آمده و گفته می گردد که ویروس این بیماری می تواند برای چند روز روی موی سر باقی بماند و از طرفی شرایط مراجعه منظم به آرایشگاه هم وجود ندارد، برخی ها تراشیدن مو را به آقایان پیشنهاد می نمایند. البته ناگفته نماند که به طور معمول در فصل بهار سرهای تراشیده بیشتری را می بینیم زیرا برخی عقیده دارند که با تراشیدن موها در این فصل بینایی چشم ها تقویت می گردد و پیاز مو بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد اما تاثیری بر ضخیم شدن موها ندارد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که وقت ندارید به موهایتان رسیدگی بیشتری بکنید، کچل کردن یکی از گزینه هایی است که این روزها به یاریتان می آید. تراشیدن موهای سر مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم تا شما بتوانید برای تراشیدن یا نتراشیدن موهایتان تصمیم بهتری بگیرید:

  • محاسن تراشیدن موی سر

مو تاثیر زیادی براحساس زیبایی دارد به همین دلیل اثر تراشیدن مو در افراد مختلف متفاوت است. اما حفظ نظافت سر با موی تراشیده قطعا راحت تر است. اگر از جمله افرادی هستید که فرصت کافی برای رسیدگی به موهایتان ندارید تراشیدن مو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا هم پوست سرتان هوایی بخورد و هم بتوانید در این روزها بهداشت فردیتان را بهتر رعایت کنید.

ممکن است به هر دلیلی بخشی از موهایتان دچار ریزش شده باشد یا دچار طاسی مردانه (وسط سر) شده اید. در این شرایط برخی ها تراشیدن مو را انتخاب می نمایند که به زیبایی بیشتر یاری می نماید.

هیچ دقت نموده اید که برخی از آقایان با تراشیدن موهای سر جوان تر به نظر می آیند. این گزینه می تواند به شما هم یاری بکند.

در شرایط اپیدمی کرونا که مسائل دیگری را به همراه خودش آورده است، ممکن است باعث گردد تا موی برخی از آقایان دچار ریزش سکه ای گردد و مدت ها طول بکشد تا دوباره درآید. در این شرایط بهترین گزینه که به افزایش اعتماد به نفس شما یاری می نماید تراشیدن همه موهای سر است.

  • معایب تراشیدن موی سر

ممکن است روی سر اثر جراحت، بخیه و... وجود داشته باشد که موها روی آن را پوشانده است اما با تراشیدن سر همه جراحت ها تعیین می گردد.

افرادی که برای اولین بار شما را با سر تراشیده می بینند ممکن است سوال های زیادی داشته باشند یا حتی شوخی نمایند که باعث ناراحتی تان می گردد.

وقتی موهای سرتان را می تراشید، باید مراقب پوست سر باشید تا هم موقع تراشیدن و هم بعد از آن تا زمان درآمدن موها آسیب نبیند.

برخی از پوست ها با تراشیدن مو دچار پوسته، آکنه و جوش می گردد. پس مراقب باشید که این اتفاق برای شما نیفتد.

به هر حال موها باعث گرم نگه داشتن سر می گردد و در شرایطی که شما آنها را تراشیده اید احتمال سرما خوردن سر بیشتر می گردد پس به مراقبت بیشتری احتیاج دارید.

منبع: همشهری

منبع: چمدان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 798

به "تراشیدن موی سر در جلوگیری از ابتلا به کرونا فایده ای دارد؟ ، ویروس کرونا چقدر روی مو باقی می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشیدن موی سر در جلوگیری از ابتلا به کرونا فایده ای دارد؟ ، ویروس کرونا چقدر روی مو باقی می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید