تحلیلگر عراقی: آمریکا برای ماندن در عراق تا بعد از انتخابات تلاش می کند

به گزارش کلوب آگهی، یک تحلیلگر برجسته عراق گفت که آمریکا درصدد کش دادن مذاکرات خود با بغداد تا بعد از انتخابات عراق است تا اطمینان حاصل کند که مهره های خودش در عراق به قدرت برسند.

تحلیلگر عراقی: آمریکا برای ماندن در عراق تا بعد از انتخابات تلاش می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کامل البیاتی تحلیلگر سیاسی عراق گفت که آمریکا تلاش می کند تا بعد از برگزاری انتخابات در عراق بماند و از حضور مزدورانش در قدرت اطمینان حاصل کند، زیرا واشنگتن دریافته که دوره فعلی حکومت برای بازگشت مزدورانش از میان عناصر تحت تعقیب و قاتلان به عرصه سیاسی عراق، مناسبت ترین زمان است.

البیاتی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: واشنگتن منتظر چنین فرصتی بود که آن را برای خود فراهم کرد و در مقطع کنونی به دنبال بازگرداندن همه مزدورانش به عراق است تا مطمئن شود که در مقطع پیش رو آنها رهبری سیاسی در عراق را عهده دار می شوند.

وی ادامه داد: سکوت دولت فعلی و دخالت نکردن آن سوال های زیادی را درباره بازگشت عناصر تحت تعقیب دستگاه قضایی و همکاری با داعش در حمله به عراق مطرح می کند.

کارشناس عراق با بیان اینکه آمریکا درصدد کشاندن مذاکرات تا بغد از انتخابات زودهنگام در عراق است، گفت: آمریکا می خواهداز این طریق همه مزدورانش را به عراق بازگردند تا پست های حکومتی را پس از انتخابات در کنترل خود بگیرند، بنابراین نیروهایش را قبل از انتخابات خارج نمی کند تا مطمئن شود مهره های خودش در قدرت قرار خواهند گرفت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 874

به "تحلیلگر عراقی: آمریکا برای ماندن در عراق تا بعد از انتخابات تلاش می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر عراقی: آمریکا برای ماندن در عراق تا بعد از انتخابات تلاش می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید