بشار الجعفری: غرب شورای امنیت را به ابزاری برای اجرای طرحهای سیاسی خود تبدیل کرده است

به گزارش کلوب آگهی، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در نشست شورای امنیت کشورهای غربی گفت که غرب همچنان به مانع تراشی خود در جهت فعالیت شورای امنیت وتبدیل آن به ابزاری برای عملی کردن طرح های سیاسی اش ادامه می دهد.

بشار الجعفری: غرب شورای امنیت را به ابزاری برای اجرای طرحهای سیاسی خود تبدیل کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سانا، بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه ونماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که کشورهای متخاصم آنچه را که بهار عربی می نامند، به دروغ ایجاد کردند تا از این طریق به هدف مطلوب خود برای بی ثباتی و ناامنی در سوریه برسند.

وی که این اظهارات را در نشست چهارشنبه شب شورای امنیت عنوان می کرد، اضافه نمود: سوریه سال های متمادی است که شاهد شکست های شورای امنیت در تعامل با بسیاری از مسایل تهدید کننده صلح و امنیت جهانی، در راس آن مسایل مربوط به رژیم اشغالگر است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بشار الجعفری شرح داد: برخی از اعضای شورای امنیت وجود تروریسم فرامرزی در سوریه را انکار کرده و مصطلح معارضان میانه روی مسلح سوریه را برای تروریست ها برگزیدند.

نماینده دائم سازمان ملل در امور سوریه در ادامه با انتقاد از نقش شورای امنیت در مقابله با تروریسم گفت که کشورهای غربی عضو شورای امنیت چه کاری برای ایفای نقش سازنده این شورا در امر مبارزه با تروریسم انجام داده اند.

الجعفری خاطر نشان کرد، این کشورها طی 10 سال گذشته به دنبال تشدید بحران در سوریه و فرسایشی کردن جنگ ومانع تلاش حل وفصل آن بوده اند واکنون نیز نسبت به سایر مسایلی که هنوز در دستور کار شورای امنیت واقع شده است، همان رفتار را دارند.

معاون وزیر امور خارجه ونماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که سوریه همواره بر نقش سازمان ملل و شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت جهانی تأکید دارد.

بشار الجعفری همچنین به حضور ترکیه در شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد وقوع جنایت جنگی وجنایت علیه بشریت، قتل وآوارگی، تغییر بافت جمعیتی، سرقت و آتش زدن محصولات کشاورزی ومحروم ساختن مردم سوریه از آب آشامیدنی از سوی ترکیه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1162

به "بشار الجعفری: غرب شورای امنیت را به ابزاری برای اجرای طرحهای سیاسی خود تبدیل کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار الجعفری: غرب شورای امنیت را به ابزاری برای اجرای طرحهای سیاسی خود تبدیل کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید