باقری: نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید، مذاکره ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشتیم

به گزارش کلوب آگهی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: با نهاد های بین اللملی حقوق بشری مسئله ای نداریم و در بسیاری از این نهاد ها عضو هستیم، اما نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر، فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید.

باقری: نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید، مذاکره ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشتیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه متن - حاشیه، اظهار کرد: یک جبهه تقابلی که غربی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده اند، مباحث حقوق بشری است.

وی اضافه کرد: با نهاد های بین اللملی حقوق بشری مسئله ای نداریم و در بسیاری از این نهاد ها عضو هستیم، اما نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید.

باقری توضیح داد: گزارشگر ویژه حقوق بشر بر اساس رویکرد سیاسی انتخاب شده است. آرایی که به ابقای جاوید رحمان به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر داده شد کمتر از آرای دیگر بود، اما، چون سازوکار سیاسی است، وی مجدد انتخاب شد و مذاکره ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشته ایم.

دبیر ستاد حقوق بشر اعلام کرد: روز آدینه به همراه رئیس سازمان زندان ها بازدید 12 ساعته ای از زندان فشافویه داشتم و مسائل و دیدگاه های زندانیان درمورد شرایط زندان و مسائل و مسائل آن ها را شنیدیم.

وی بیان داشت: تعداد قابل توجهی از زندانیان در صف کاهش مجازات حبس هستند، اما تعداد قضاتی که صلاحیت رسیدگی دارند با حجم زندانیانی که مشمول می شوند متناسب نیست؛ دستگاه قضایی اولویت بندی نموده و افرادی که با قانون کاهش مجازات احتمال آزادی شان وجود دارد را در ارجحیت قرار داده و مابقی زندانیان در اولویت های بعدی قرار گرفته اند.

باقری یادآور شد: یکی از مطالبات به حق زندانیان ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی در داخل زندان بود؛ با تدابیر اندیشیده شده و گزارشی که امروز گرفتم اقدامات خوبی در این چند روزه صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1010

به "باقری: نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید، مذاکره ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می نماید، مذاکره ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید