بارزانی: اعتراضات نباید به خشونت و قانون گریزی تبدیل گردد

به گزارش کلوب آگهی، رئیس منطقه کردستان عراق، با حمایت از اعتراضات مردمی در بعضی شهرهای این کشور، خواهان دوری از آشوب و تخریب اموال عمومی شد.

بارزانی: اعتراضات نباید به خشونت و قانون گریزی تبدیل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق امروز (آدینه) در بیانیه ای به حوادث روزهای گذشته عراق واکنش نشان داد و خواهان قانون مداری و حفظ ثبات و امنیت عراق شد.

به نوشته پایگاه خبری کردستان 24، او بر رعایت منافع اصلی در عراق تأکید کرد و گفت: با نگرانی اتفاقات و فضای خشونت آمیزی که بغداد و چند استان دیگر را فرا گرفته، دنبال می کنیم. تظاهرات مسالمت آمیز حقی است که در قانون اساسی آمده است؛ اما شایسته نیست که به خشونت و درگیری و قانون گریزی تبدیل گردد.

بارزانی تأکید کرد که مسائل عراق زاییده حال حاضر نیست؛ بلکه نتیجه اقدامات و سیاست های اشتباه دولت ها در دهها سال گذشته است و هیچ دولتی نمی تواند در یک شبانه روز آنها را حل نماید.

او لازمه تحقق خواسته های مردم را همکاری همه جریان ها دانست و گفت که دفاع از امنیت و ثبات و آینده کشور مسئولیت همگانی است.

به همین دلیل شاد بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق نیز امروز (آدینه) در دیدار با تامی بالدوین عضو مجلس سنای آمریکا و هیأت همراه وی در اربیل، گفت که تنش در عراق به نفع هیچ کس نیست.

تظاهرات در بغداد و بعضی استان های دیگر عراق از روز سه شنبه گذشته (نهم مهر ماه) در اعتراض به فساد و بیکاری شروع شد اما به سرعت با خروج از جهت مطالبات اصلی، وارد فاز سیاسی و فرقه ای شد و به درگیری میان تظاهرات کنندگان با نیروهای امنیتی انجامید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 176

به "بارزانی: اعتراضات نباید به خشونت و قانون گریزی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزانی: اعتراضات نباید به خشونت و قانون گریزی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید