اولین فصل عملیات کاوش باستان شناسی سد چم شیر گچساران شروع شد

به گزارش کلوب آگهی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 99 از شروع فصل اول عملیات کاوش باستان شناسی در محوطه سد چم شیر گچساران اطلاع داد.

اولین فصل عملیات کاوش باستان شناسی سد چم شیر گچساران شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،مجید صفائی در بازدید از عملیات کاوش. باستان شناسی سد چم شیر در شهرستان گچساران گفت: این عملیات با هدف نجات بخشی آثار تاریخی در کنار اجرای پروژه سد چم شیر گچساران اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه اعتبار این عملیات به وسیله وزارت نیرو تامین شده است، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت نیرو برای عملیات نجات بخشی آثار تاریخی در کنار پروژه سدهای آبی تفاهم نامه منعقد نموده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، توضیح داد: عملیات فصل اول کاوش باستان شناسی سد چم شیر گچساران از اواسط فروردین ماه شروع و تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت.

صفائی اعلام کرد: آنالیز های اولیه کارشناس حوزه باستان شناسی از وجود یک کاروانسرا در این محوطه تاریخی خبر می دهد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تراشه های کشف شده در این محوطه تاریخی دوره سده های نخستین اسلامی را نشان می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 772

به "اولین فصل عملیات کاوش باستان شناسی سد چم شیر گچساران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فصل عملیات کاوش باستان شناسی سد چم شیر گچساران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید