امتناع پلیس بین الملل از دستگیری وزیر سابق دارایی پاکستان

به گزارش کلوب آگهی، پلیس بین الملل ضمن اعلام اینکه دلایل دولت اسلام آباد برای دستگیری وزیر سابق خزانه داری این کشور سیاسی است نام او را از لیست افراد تحت تعقیب خود حذف کرد.

امتناع پلیس بین الملل از دستگیری وزیر سابق دارایی پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، پلیس بین الملل نام اسحاق دار وزیر دارایی دولت نواز شریف را از لیست افراد تحت تعقیب خود حذف کرد.

گزارش ها حاکی است پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار دریافت اسحاق دار توسط دولت پاکستان را یک اقدام سیاسی قلمداد نموده و توضیح داد: نام او در لیست پرونده های فساد اقتصادی بین المللی قرار ندارد.

در نامه پلیس بین الملل به اسحاق دار آمده است: به این دلیل که نام شما در هیچ یک از پرونده های بین المللی قرار ندارد درخواست دولت پاکستان در خصوص دستگیری شما رد می گردد.

پلیس بین الملل به نمایندگی خود در تمام کشورهای دنیا نیز دستور داد نام وزیر سابق دارایی پاکستان را لیست افراد تحت تعقیب خود خارج نمایند.

درخواست دستگیری اسحاق دار توسط وزارت کشور پاکستان به پلیس بین الملل داده شده بود ولی مورد قبول قرار نگرفت.

این در حالی است که دولت پاکستان برای بازگرداندن اسحاق دار که به لندن گریخته است بارها با دولت انگلیس نیز مکاتبه نموده ولی سران لندن حاضر به بازگرداندن وی نشده اند.

اسحاق دار نیز مانند دیگر سران حزب نواز به جرم فساد اقتصادی تحت تعقیب نهاده شد ولی پیروز شد پیش از دستگیری به بهانه بیماری از پاکستان خارج گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 277

به "امتناع پلیس بین الملل از دستگیری وزیر سابق دارایی پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع پلیس بین الملل از دستگیری وزیر سابق دارایی پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید