اقدام فوری قضایی علیه پرسپولیس متوقف شد

به گزارش کلوب آگهی، در حالی که فرایند بدهکاری فدراسیون فوتبال به شستا و تسویه حساب بدهی مورد نظر وارد فازهای پیچیده تری شد، با پادرمیانی دولت همه اقدامات قضایی در این باره تا انتها سال متوقف خواهد ماند.

اقدام فوری قضایی علیه پرسپولیس متوقف شد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مسائل مربوط به قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس گویا تمامی ندارد و این بار بدهی فدراسیون به شستا و مراوده اقتصادی جهت شارژ دو میلیون یورویی حساب مرد بلژیکی باعث به وجود آمدن حاشیه های فراوانی شده است.

در حالی که پیش از این فدراسیون فوتبال برای پرداخت مبلغ دو میلیون یورویی به مارک ویلموتس تقاضای این مبلغ را از شستا نموده بود آنها نیز به وسیله شرکتی به نام پتروشیمی فن آوران (از شرکت های زیر مجموعه و تابعه شستا) مبلغ مورد نظر را در ترکیه به فدراسیون فوتبال قرض دادند تا این پول به حساب مرد بلژیکی برود و سپس در تهران و در زمان مورد نظر این مبلغ را فدراسیون فوتبال پس دهد.

در زمان انجام این مراوده اقتصادی، شرایط برای جابجایی پولی به میزان دو میلیون یورو از تهران به ترکیه آن قدر سخت بود که در نهایت وزیر ورزش با حضور در هیات دولت از هفت وزیر امضا می گیرد تا این جا به جایی پول به ستاد مقابله با تحریم که با مصوبه شورای امنیت ملی تشکیل شده بود، برود و مورد موافقت قرار بگیرد. در نهایت به دلیل مسئله ملی و این که هم فدراسیون فوتبال به نوعی از زیر مجموعه دولت به حساب می آید و همین طور شستا، مبلغ مورد نظر جابجا و مشکل به وجود آمده حل می گردد.

پس از رد و بدل کردن پول مورد نظر و برطرف مقطعی مشکل به وجود آمده، فدراسیون فوتبال نتوانست در تهران از عهده تعهدات ارائه شده به شستا برآید تا در نهایت شرایط عجیبی که این روزها گریبان فدراسیون فوتبال را گرفته به وجود بیاید. فدراسیون فوتبال معتقد است با توجه به شرایطی که به دلیل تحریم و مراودات اقتصادی در ایران وجود دارد آنها باید مبلغ بدهی خود به شستا را به صورت ریالی و با قیمت یورو در زمان قرض کردن پول بدهند اما این موضوع مورد نظر شستا نیست و آنها معتقدند با توجه به قراردادی که با فدراسیون فوتبال ایران دارند مبلغ مورد نظر یعنی دو میلیون، باید به یورو به آنها و شرکت فن آوران پرداخت گردد.

فدراسیون فوتبال در این رابطه معتقد است که نمی تواند از محل درآمد ایران در فیفا پول مورد نظر را پرداخت کند اما در سوی دیگر شستا می گوید پیش از این قرار بود که اگر از محل درآمد ایران در فیفا این پول پرداخت نگردد از محل درآمد تبلیغاتی سازمان لیگ با آنها تسویه حساب انجام گردد که این اتفاق تا به امروز نیفتاده است.

نکته جالب در این باره به حساب و کتاب فدراسیون فوتبال مربوط می گردد، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال معتقد است با توجه به قیمت یورو در زمان مورد نظر آنها مبلغ 25 میلیارد تومان به شستا بدهکار هستند و در این میان 16 میلیارد تومان را پرداخت نموده اند و به این ترتیب فدراسیون فوتبال مبلغ 9 میلیارد تومان بدهکار است! مبلغی که تفاوت عجیب و غریبی با رقم مورد نظر شستا دارد.

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی روز گذشته درباره مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال از سوی شستا گفت: همه کارهای مربوط به مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته و به زودی فرایند مربوط به ایجاد شرایط برای مزایده ساختمان باشگاه پرسپولیس نیز به راه می افتد. درباره پس ندادن این بدهی نه تنها سلطانی فر، وزیر ورزش، که شریعتمداری، وزیر کار و جهانگیزی، معاون اول دولت نیز باید جوابگو باشند.

در حال حاضر اما می شنویم تغییراتی در فرایند رسیدگی به این بدهی فدراسیون فوتبال ایجاد شده و چند روز پس از اعلام به مزایده گذاشتن ساختمان فدراسیون فوتبال و همه اتفاقات مهمی که در این رابطه به وجود آمده، امروز از منبع موثقی شنیدیم تمامی کارهای حقوقی و قضایی مربوط به این اختلاف، با پادرمیانی دولت تا سرانجام سال متوقف خواهد ماند تا پس از گذشت چند ماه پیش رو، فدراسیون فوتبال بتواند مبلغ مورد نظر شستا را پرداخت کند.

گویا دولت از شستا خواسته فعلا پیگیر مزایده ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس نباشد تا فدراسیون با یاری دریافت از منابع اقتصادی موجود، تا قبل از سرانجام امسال بدهی اش را تسویه کند.

با این حساب حداقل تا سرانجام امسال، نه فدراسیون فوتبال خانه به دوش می گردد و نه باشگاه پرسپولیس احتیاج به تغییر مقر خود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1345

به "اقدام فوری قضایی علیه پرسپولیس متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام فوری قضایی علیه پرسپولیس متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید