افزایش 80 درصدی خطر بستری شدن در سیگاری های مبتلا به کرونا

به گزارش کلوب آگهی، براساس داده های یک مطالعه تازه، احتمال احتیاج به بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کووید 19 در افراد سیگاری، 60 تا 80 درصد بیشتر است.

افزایش 80 درصدی خطر بستری شدن در سیگاری های مبتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر اشلی کلیفت و همکارانش در دانشگاه آکسفورد از سوابق پزشکی بیماران، نتایج آزمایش های کووید19، داده های بستری در بیمارستان ها و گواهی فوت افراد استفاده کردند تا ارتباط بین سیگار کشیدن و شدت ابتلا به کووید19 را از ژانویه تا اوت 2020 در 421 هزار و 469 شرکت نماینده در بانک زیستی بریتانیا، شناسایی نمایند.

طبق داده های این تحقیق، در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، افراد سیگاری 80 درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شدند و در صورت ابتلا به کووید19 به مقدار قابل توجهی بیشتر جان خود را از دست می دادند.

به گفته دیگر محققان هم نتایج این مطالعه باعث اطمینان از عدم صحت یک فرضیه ابتدایی شد که ادعا می کرد، سیگار کشیدن در برابر ابتلا به کووید19 مصونیت ایجاد می نماید؛ فرضیه ای که در مطالعات اولیه و در ابتدای همه گیری مطرح شده بود.

بعلاوه این مطالعه تاکید نمود که یک زمینه ژنتیکی برای سیگار کشیدن زیاد با افزایش بیش از دو برابری خطر ابتلا به کووید 19 و افزایش پنج برابری خطر بستری شدن در بیمارستان برای افراد سیگاری همراه بوده است و این تیم بعلاوه دریافت که خطر مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در این گروه از افراد سیگاری 10 برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، دکتر کلیفت گفت: نتایج تحقیقات قاطعانه نشان می دهند که سیگار کشیدن با خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید19 ارتباط دارد و همانطور که سیگار کشیدن بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های مختلف و... تأثیر می گذارد، به نظر می رسد این مسئله در خصوص کروناویروس هم صادق است و الان زمان خوبی برای افزایش انگیزه ترک سیگار در افراد سیگاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1778

به "افزایش 80 درصدی خطر بستری شدن در سیگاری های مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 80 درصدی خطر بستری شدن در سیگاری های مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید