اعتبار ویزای سنتی کم شد، فقط 21 درصد مردم دنیا بدون ویزا سفر می نمایند

به گزارش کلوب آگهی، بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روند استفاده از ویزهای الکترونیکی و فرودگاهی در چند دهه اخیر با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

اعتبار ویزای سنتی کم شد، فقط 21 درصد مردم دنیا بدون ویزا سفر می نمایند

به گزارش خبرنگاران، سازمان دنیای گردشگری در گزاش جدید خود با اشاره به روند روزافزون استفاده از ویزاهای الکترونیکی و فرودگاهی بیان کرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت دنیا برای سفر نیازمند به دریافت ویزاهای سنتی هستند.

بر اساس اطلاعات آماری، در سال 1980 میلادی 75 درصد از جمعیت دنیا از ویزاهای سنتی استفاده می کردند این در حالی است که در سال 2018 این عدد به 53 درصد کاهش یافته است.

همچنین ویزاهای الکترونیکی که در سال 1980 هیچ استفاده ای از آنها نمی شد، در حال حاضر 10 درصد از سفرهای دنیای را به خود اختصاص داده است و صدور ویزاهای فرودگاهی نیز که حدود 30 سال پیش حدود 5 درصد کاربرد داشت هم اکنون 16 درصد از سفرهای دنیای را پوشش می دهد.

از سال 1980 تا 2018، کمترین تغییر را می توان در جمعیتی از دنیا مشاهده کرد که می توانستند بدون دریافت ویزا (برنامه های لغو ویزا) سفر نمایند. در سال 1980 میلادی 20 درصد از جمعیت دنیا از برنامه های لغو ویزا استفاده می کردند و در سال 2018 این رقم با تنها یک درصد افزایش به 21 درصد رسیده است.

با توجه به اهمیت روزافزون گردشگری به عنوان یکی از محرکه های مهم مالی، بسیاری از کشورهای دنیا در کوشش هستند تا سهم خود را از بازار بین المللی گردشگری به روش های گوناگون از جمله تسهیلات مرتبط با اخذ ویزا افزایش دهند.

سازمان دنیای گردشگری همچنین گزارش نموده است: از مجموع 1.4 میلیارد نفر گردشگر بین المللی که در سال گذشته میلادی سفر کردند، 58 درصد به وسیله هوایی، 37 درصد به وسیله زمینی، 4 درصد به وسیله مسیرهای آبی و 2 درصد به وسیله راه آهن به سفر رفته اند.

از منظر هدف سفر نیز، تعطیلات و تفریح 56 درصد از اهداف سفر را به خود اختصاص داده است، 27 درصد نیز به دلیل مسائل مرتبط با سلامت و مذهب و 13 درصد نیز بواسطه مسائل تجاری و حرفه ای اقدام به سفر نموده اند. هدف 4 درصد از مجوع گردشگران بین المللی نیز معین نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 197

به "اعتبار ویزای سنتی کم شد، فقط 21 درصد مردم دنیا بدون ویزا سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار ویزای سنتی کم شد، فقط 21 درصد مردم دنیا بدون ویزا سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید