از دست رفتن ظرفیت عظیم آموزش با غرور وزارت علوم ، حق التدریس ها به آموزش وپرورش پناه بردند

به گزارش کلوب آگهی، بی مهری های وزارت علوم و عدم بررسی مسائل حق التدریسی ها باعث شد تا این نیرو های کارآمد آموزش عالی برای همکاری با وزارت آموزش وپرورش اعلام آمادگی کنند.

از دست رفتن ظرفیت عظیم آموزش با غرور وزارت علوم ، حق التدریس ها به آموزش وپرورش پناه بردند

گروه دانشگاه خبرنگاران، محیامعصومی- درخواست های بی شمار اساتید حق التدریس و بی مهری های وزارت علوم و عدم برخورد مناسب با آن ها نه تنها این وزارتخانه را زیر دِین حق التدریسی ها برده است بلکه چهره واقعی وزارت علوم و مسئولانش را برای همگان روشن کرد که وقتی نمی توانند کاری را پیش ببرند، آن را ندید می گیرند و درصدد رفعش برنمی آیند. در چنین شرایطی اساتید حق التدریس جهت دریافت پاسخی برای مطالبات خود راه های دیگری مثل کمک دریافت از قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور را پیش دریافتد تا از طریق مسئولان بالادستی بتوانند وزارت علومی ها را از خواب بیدار کنند.

بیشتر بخوانید: وزارت علوم زیر دِین اساتید / حق التدریسی ها شکایت خود را به قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور بردند + سند

یکی دیگر از راه هایی که اساتید حق التدریس برای گذران زندگی خود و رهایی از شرایط نامناسب کار در دانشگاه های زیرنظر وزارت علوم پیش دریافتد، ارائه پیشنهاد همکاری به وزارت آموزش و پرورش است. در این خصوص زهرا قدسی رئیس انجمن اساتید حق التدریس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان البرز و عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی اساتید در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: در شرایط فعلی که با کمبود معلم روبرو هستیم و آموزش و پرورش برای جذب نیرو های جدید به زمان و هزینه زیادی لازم دارد، نامه ای را به این وزارتخانه ارسال کردیم تا از ظرفیت اساتید حق التدریس در سراسر کشور استفاده کنند.

قدسی ادامه داد: چون درحال حاضر وزارت آموزش و پرورش به دنبال هر نیرویی که برود علاوه بر آمادگی علمی لازم است فاکتور ها و شاخص های متنوع مناسب علم آموزی به دانش آموزان (بعنوان آینده سازان کشور) را ارزیابی کند لذا در نامه خود به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کردیم که اساتید حق التدریس با مراتب علمی بالا، سال ها سابقه تدریس آمادگی همکاری با آن ها را دارند.

مسئولانی که حوصله رسیدگی به نامه ها را ندارند

عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی اساتید با بیان اینکه پس از ثبت دبیرخانه ای نامه تا به امروز وزارت آموزش و پرورشجوابی نداده است، گفت: علاوه بر آموزش و پرورش پیشنهاداتی را با سازمان ها و ارگان های مختلف همچون پارک های علم و فناوری، شهرک های صنعتی و ... مطرح کردیم که از پتانسیل متخصصان بی شمار ما استفاده شود، اما متاسفانه استقبالی نشده است که به نظر من به دلیل پیچیدگی ها و انبوه کارمندان اداره و سازمان هاست که هیچکدام پرداختن به این امر را وظیفه شان نمی دانند، درواقع تقسیم وظایف بی شمار و تعداد بالای مسئولان یک موضوع باعث شده تا چارچوب وظایف هر فرد به خوبی تعیین نباشد و اینگونه نامه ها تنها خوانده و کنار گذاشته می شوند.

وی اعلام کرد:از آنجایی که دانشگاه های وزارت علوم نیاز شدیدی به اساتید حق التدریس دارند، اما طی مراجعه ما به این وزارتخانه برای بررسی و رفع مسائل، برخورد مناسبی ندیدیم و گویا آمادگی پذیرش اساتید حق التدریس را ندارند البته دلیل مقاومت وزارت علوم برای عدم بررسی مسائل حق التدریسی ها تعیین نیست.

وقتی برای رفع نیاز تلاش نمی شود

رئیس انجمن اساتید حق التدریس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان البرز شرح داد: گاهی اوقات رفتار برخی مسئولان تعجب برانگیز است که با وجود نیاز به نیرو های کارآمد، اما سراغی از افراد لایق و کاردان نمی گیرند و این نیرو ها هستند که باید برای خدمت کردن در ارگان های مختلف اعلام حضور و آمادگی کنند درصورتی که این موضوع وظیفه ما نیست و این مسئولان هستند که باید به دنبال نیرو های جوان، کارآمد و با اراده باشند.

قدسی بیان نمود: با تمام این تفاصیل بی مهری مسئولان همچنان وجود دارد و حتی در موضوع مسائل اساتید حق التدریس پاسخ و واکنشی به درخواست های ما داده نمی شود لذا این امر جای سوال است که اگر نیرو های وزارت علوم تکمیل است چرا از کمبود ها صحبت می شود و اگر به هر دلیلی بهره گیری از ظرفیت اساتید حق التدریس را نمی پسندند چرا پاسخی به نامه ها داده نمی شود که عدم نیاز خود به حق التدریسی ها را اعلام کنند.

گفته های اساتید حق التدریس و نادیده دریافت وزارت علومی ها به خوبی گویای آن است که در آینده نزدیک وزارت علوم و دانشگاه هایش باید به فکر رفع نیاز های تدریس به دانشجویان باشند، چون با این شرایط به جای بهره گیری از ظرفیت های این چنینی در خلا ها و پرداختن به مسائل آنها، اما با بی مهری و رفتار نامناسب در حال از دست دادن ظرفیتی عظیم هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 987

به "از دست رفتن ظرفیت عظیم آموزش با غرور وزارت علوم ، حق التدریس ها به آموزش وپرورش پناه بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دست رفتن ظرفیت عظیم آموزش با غرور وزارت علوم ، حق التدریس ها به آموزش وپرورش پناه بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید