ارمنستان از پوتین درخواست یاری کرد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان امروز دوشنبه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواست تا در مورد بازگرداندن اسرای این کشور که در جریان درگیری های منطقه قره باغ به اسارت جمهوری آذربایجان درآمدند، به ایروان یاری کند.

ارمنستان از پوتین درخواست یاری کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهور ارمنستان در این خصوص آمده است: در نامه ای که برای پوتین ارسال شد، نوشته شده است که جامعه ارمنستان و جامعه مهاجران به شدت نگران شرایط نظامیان و غیرنظامیانی است که از سوی باکو به اسارت گرفته شده اند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: میانجیگری رئیس جمهور روسیه تا حد زیادی به حل مسئله بسیار حساسِ بازگرداندن نظامیان و غیرنظامیانی که به دست (جمهوری) آذربایجان اسیر شده اند و همچنین اجساد کشته شدگان یاری می نماید.

این در حالی است، که بامداد سه شنبه 24 آبان و با میانجیگری روسیه در منطقه قره باغ آتش بس اعلام شده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی بیان کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ سرانجام داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1085

به "ارمنستان از پوتین درخواست یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان از پوتین درخواست یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید