ادامه حملات ترکیه به عراق؛ آنکارا: 11 تروریست پ ک ک از پا درآمدند

به گزارش کلوب آگهی، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه از یک حمله تازه به بخش هایی از کردستان عراق به منظور هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی پ ک ک اطلاع داد.

ادامه حملات ترکیه به عراق؛ آنکارا: 11 تروریست پ ک ک از پا درآمدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه خبررسانی های مقام های ترکیه درباره اقدامات نظامی در دیگر کشورهای منطقه، آنکارا از یک حمله جدید به منطقه متینا کردستان عراق و از پا در آمدن 11 عضو پ ک ک اطلاع داده است.

طبق گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه در پیامی توئیتری اطلاع داد در یک عملیات نظامی با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور در منطقه متینا در شمال عراق یازده تن از تروریست های پ ک ک خنثی شدند.

بنا بر گزارش این رسانه ترکیه ای، وقتی مقام های ترکیه از واژه خنثی استفاده می نمایند، منظورشان آن است که تروریست های مورد اشاره یا تسلیم شدند یا کشته و یا دستگیر.

خبرگزاری دولتی آناتولی در ادامه شرح درباره حمله در شمال عراق می افزاید: تروریست های پ ک ک اغلب در شمال عراق در امتداد مرز با ترکیه پناه می گیرند تا برای حملات تروریستی در ترکیه برنامه ریزی نمایند.

بعد از 30 سال درگیری مسلحانه بین پ ک ک با دولت ترکیه، از اواخر سال 2012 گفتگوهای صلح و متعاقب آن آتش بس برقرار شد اما بعد از مدتی به دنبال نقض آتش بس، درگیری مسلحانه از سر گرفته شده است. ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا پ ک ک را گروه تروریستی می شناسند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 633

به "ادامه حملات ترکیه به عراق؛ آنکارا: 11 تروریست پ ک ک از پا درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حملات ترکیه به عراق؛ آنکارا: 11 تروریست پ ک ک از پا درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید