احتمال پیوستن عربستان به باشگاه خریداران فرآورده های نفتی

به گزارش کلوب آگهی، پس از حمله اخیر پهپادهای یمنی به شرکت آرامکو که منجر به توقف فراوری میزان زیادی از مشتقات نفتی عربستان شد٬ پیش بینی می گردد که این کشور به زودی یکی از خریداران بزرگ فرآورده های نفتی خواهد بود.

احتمال پیوستن عربستان به باشگاه خریداران فرآورده های نفتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسیره، شرکت خدمات مشاوره ای انرژی اسپکتس گفت که عربستان سعودی پس از حملات روز شنبه پهپادهای یمنی به شرکت آرامکو که آن را مجبور به توقف بیش از نیمی از فراوریات نفت خام و نیز گاز کرده٬ به زودی تبدیل به یکی از مشتریان فرآورده های نفتی خواهد شد.

این شرکت ادامه داد که فقدان گاز برعملیات پالایش تاثیر گذاشته و ممکن است موجب کاهش میانگین فراوری آن به حدود یک میلیون بشکه در روز گردد که مواد اولیه نفت خام متوسط و سنگین را برای صادرات فراهم می نماید.

به گزارش شرکت انرژی اسپکتس٬ شرکت آرامکو عربستان احتمالا ضمن کاهش صادرات گازوئیل٬ مقادیر زیادی بنزین و دیزل و حتی روغن سوخت خریداری خواهد نمود.

باید اشاره کنیم که از روز شنبه و پس از حملاتی که توسط پهپادهای یمنی به شرکت آرامکو صورت گرفت٬ توقف فراوری نفت خام عربستان به حدود 5.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

شرکت مذکور اظهار داشت که بعد از این حملات٬ علاوه بر نفت٬ 18 درصد از فراوری گاز طبیعی و 50 درصد از فراوری اتان و میعانات گازی در عربستان متوقف شده است.

این شرکت اشاره نمود که احتمالا نیمی از فراوری نفت خام عربستان از دوشنبه از سرگرفته گردد٬ اما ازسرگیری کامل آن ممکن است هفته ها طول بکشد.

شرکت انرژی اسپکتس افزود که کیفیت نفت خام سبک عربی نیز ممکن است تحت تأثیر میزان بالای سولفید هیدروژن باشد که باعث کاهش آمادگی آن برای پالایش می گردد.

بر اساس گزارش های این شرکت٬ صادرات نفت عربستان با کنار گذاشتن 50 تا 60 میلیون بشکه ازذخایر نفت خام داخلی که بیشتر آن درراس تنوره است٬ ادامه پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 105

به "احتمال پیوستن عربستان به باشگاه خریداران فرآورده های نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال پیوستن عربستان به باشگاه خریداران فرآورده های نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید