ابوترابی: کمیسیون ملی انتخابات؛ مسئول نظارت بر انتخابات شورا ها ، نامزد های شورای شهر باید آزمون دهند

به گزارش کلوب آگهی، عضو کمیسیون شورا های مجلس گفت: کمیسیون شورا ها طبق یک طرح، نظارت بر انتخابات شورا ها را از نمایندگان مجلس گرفته و با تشکیل یک کمیسیون به نام کمیسیون ملی انتخابات نظارت بر انتخابات شورا ها را به آن سپرده است.

ابوترابی: کمیسیون ملی انتخابات؛ مسئول نظارت بر انتخابات شورا ها ، نامزد های شورای شهر باید آزمون دهند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: اکنون نظارتی که نمایندگان مجلس برای تایید نامزد ها در شورا های شهر دارند این مورد تعارض منافع دارد زیرا همین افراد شورا ها قرار است به این نماینده رای بدهند از این رو همواره نماینده این افراد را تایید خواهد نمود.

وی ادامه داد: کمیسیون شورا ها طبق یک طرح، نظارت بر انتخابات شورا ها را از نمایندگان مجلس گرفته و با تشکیل یک کمیسیون به نام کمیسیون ملی انتخابات، نظارت را به آن سپرده است.

عضو کمیسیون شورا های مجلس گفت: این کمیسیون از پنج عضو تشکیل شده است که دو نفر از آن ها نماینده مجلس، دونفر از شورای نگهبان و یک نفر از قوه قضاییه حضور دارند و این کمیسیون را تشکیل می دهند.

ابوترابی با بیان اینکه دولت مجری انتخابات است، توضیح داد: نکته بعدی که در این طرح وجود دارد این است که نامزد های شورای شهر در شهر ها حتما باید قبل از انتخابات یک آزمون علمی در سازمان سنجش بدهند تا سطح علمی آنها معین گردد، زیرا کسی که می خواهد عضو شورای شهر باشد، باید ابتدایی ترین الفبای شورا ها را بداند.

وی تاکید نمود: مجلس با این طرح نمی خواهد نهاد یا سازمان جدیدی را شکل دهد بلکه از ساختار شورای نگهبان که در هر شهر ساختمان و نیروی انسانی دارد قرار است، استفاده کند.

عضو کمیسیون شورا های مجلس بیان داشت: کلیات این طرح در کمیسیون آماده شده و قرار است در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس بیاید، زیرا با توجه به در پیش بودن انتخابات شورا ها در کشور این طرح جز اولویت های اصلی نمایندگان مجلس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 943

به "ابوترابی: کمیسیون ملی انتخابات؛ مسئول نظارت بر انتخابات شورا ها ، نامزد های شورای شهر باید آزمون دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوترابی: کمیسیون ملی انتخابات؛ مسئول نظارت بر انتخابات شورا ها ، نامزد های شورای شهر باید آزمون دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید