آمارهای قابل تأمل درباره مدرک تحصیلی کارکنان شهرداری تهران

به گزارش کلوب آگهی، معاون شهردار تهران گفت: آنالیز آماری از تحصیلات کارکنان شهرداری نشان می دهد که برغم اینکه شهرداری با موضوع شهر و شهرسازی ارتباط نزدیکی دارد، اما تنها 1.6 درصد از کارکنان آن دارای تحصیلات در حوزه شهرسازی یا معماری هستند.

آمارهای قابل تأمل درباره مدرک تحصیلی کارکنان شهرداری تهران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید صندلی این موسسه در ساختار شهرداری به درستی دیده گردد، گفت: یکی از مسائل اصلی که باید مورد توجه موسسه قرار گیرد، لزوم افزایش کیفیت آموزشی است. البته کیفیت به شاخص هایی احتیاج دارد تا تعیین گردد در سال آینده، موسسه از نظر شاخص های کیفی به کجا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه تربیت نیروی متخصص و ارتقای دانش کارکنان با مشکل روبرو است، توضیح داد: آنالیز آماری از تحصیلات کارکنان شهرداری نشان می دهد که برغم اینکه شهرداری با موضوع شهر و شهرسازی ارتباط نزدیکی دارد، اما تنها 1.6 درصد از کارکنان آن دارای تحصیلات در حوزه شهرسازی یا معماری هستند و در مقابل 30 درصد کارکنان تحصیلاتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارند.

مظاهریان ادامه داد: موسسه با استفاده از ظرفیت های آموزش الکترونیکی و از راه دور می تواند هم هزینه ها را کاهش دهد و هم کیفیت آموزش ها را ارتقا دهد.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه، با اشاره به پراکندگی گسترده ساختمان های موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران، از مساعدت شهرداری برای اختصاص دو ساختمان مناسب برای تجمیع مراکز وابسته به موسسه علمی و کاربردی شهرداری تهران اطلاع داد و گفت: متاسفانه در گذشته، این موسسه کیفیت آموزشی بسیار نازلی داشت و افراد تنها برای دریافت مدرک به سراغ آن می آمدند که خوشبختانه این فرایند در حال اصلاح است.

وی با اشاره به سیستم مدارس غیرانتفاعی و بهره بردن از معلمان با کیفیت بالا برای جذب بیشتر دانش آموزان، گفت: موسسه علمی و کاربردی شهرداری هم می تواند با دعوت از اساتید برجسته دانشگاهی، علاوه بر اینکه موجب ارتقای کیفیت آموزشی گردد، در جذب بیشتر دانشجویان به این موسسه نیز پیروز تر عمل کند تا چرخه مالی موسسه نیز به گردش درآید.

دکتر محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تجربه های آموزش عالی در کشور گفت: واقعیت این است که اگر شهرداری می خواهد احتیاج علمی و کاربردی شهرداری را رفع کند، باید احتیاجهای مالی موسسه را نیز رفع کند و در مقابل نیز معاونت برنامه ریزی شهرداری با تدوین شاخص هایی بر ارتقای کیفیت آموزشی موسسه نظارت کند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد موسسه به فکر درآمدزایی یا خودگردانی باشد، نمی تواند برای ارتقای کیفیت کوشش کند و از این منظر دچار مشکل خواهد شد. این موسسه احتیاج به حمایت شهرداری دارد و باید بودجه های آن تامین گردد.

حق شناس همچنین از قول مساعد برای آنالیز بودجه این موسسه در زمان آنالیز لایحه بودجه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و صحن علنی شورای شهر اطلاع داد و گفت: با کاهش مراکز وابسته و تخصصی شدن آموزش ها، امکان دفاع از بودجه موسسه نیز وجود دارد.

در ادامه این نشست، دکتر سید رحیم ابوالحسنی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه از سال 98 سیاست و فعالیت و برنامه هایی برای ارتقاء کیفی موسسه شروع شده است، گفت: موسسه پس از تعدیل مراکز بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، در حال حاضر 4 مرکز شامل مرکز ایمنی و آتش نشانی، مرکز حمل و نقل و ترافیک، مرکز فناوری، نوسازی و شهر هوشمند و مرکز اجتماعی و فرهنگی را تحت پوشش خود دارد که در این مراکز قرار است بر اساس مصوبه شورا، 56 رشته آموزشی ارائه گردد.

ابوالحسنی با بیان اینکه هم اکنون 29 رشته جاری در این موسسه دایر است، گفت: برای 37 رشته باقی مانده نیز باید سرفصل ها و محتوای آموزشی مطابق با احتیاجهای مدیریت شهری تدوین و برای تصویب به دانشگاه علمی و کاربردی و وزارت علوم ارائه گردد که این کار در حال اجرا است.

اعضای کمیسیون دائمی هیات امنای موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران در این جلسه، چارت تشکیلاتی این موسسه در دوره جدید را تصویب و موسسه را مکلف کردند تا برنامه راهبردی موسسه برای ارتقای کیفیت آموزشی تدوین گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 516

به "آمارهای قابل تأمل درباره مدرک تحصیلی کارکنان شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای قابل تأمل درباره مدرک تحصیلی کارکنان شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید